Archiv

Alpy - květen 2023

16. 5. 2023

| Rubrika: Víkendové vyjížďky

Už déle než 10 let máme kamarády, s kterými se občas podaří vyrazit na nějaký ten prodloužený víkend. Je nás 6, tři dvojice a je to podle mě tak akorát.

V roce 2022 jsem trošku zaspal a pak už se rychle zhoršilo podzimní počasí a termín, na kterém by se shodlo 6 lidí se nenašel.

Letos jsem to nechtěl zopakovat a tak už na druhý květnový týden jsem naplánoval tři noci v Alpách. Výchozím místem byl pěkný rodinný penzion nedaleko Radstatdtu: https://www.booking.com/hotel/at/matthiasgut.cs.html?aid=376392&sid=cecdf0a0d5e8273583df4e344d1d504b;label=postbooking_directions

Počasí ale vypadalo mizerně. Déšť a zase déšť, nic jiného jsem v předpovědích nenašel. Dokonce jsem zvažoval i možnost jet autem, nebo termín posunout. K ničemu takovému chválabohu nedošlo, protože, jak říká klasik, žádná kaše se nejí tak horká, jak se navaří.

A taky že ne. Vyjeli jsme v sobotu ráno, sice počasí nic extra, ale nepromoky jsme na sobě měli jen chvilku. Něco přes 500 kilometrů a k večeru jsme už v příjemném penzionu, kde se o naše stravování jako obvykle staral Vítek. Jeden velký hrnec veze z domova, druhý si půjčuje za pěkný úsměv od paní bytné a pak už vaří a vaří. A nám je fajn.

Nedělní ráno je jak ze žurnálu. Slunce nad Alpami se nikdy neohledí a my se rozhodujeme, že neděli strávíme v nedalekém Salcburgu. Už samotná cesta z Radstadtu byla nádherná (nutné si v navigaci zakázat dálnice). Nejprve jsme zamířili k hradu (pevnost Hohensalzburg) a pak přes Mirabbelskou zahradu do města na procházku okolo řeky Salzach. Na nábřeží jsme si dali pivko a pak už pokračujeme ochutnat a nakoupit slavné Mozartkugel (Mozartovy koule). Jsou fakt dobrý, no nekupte to za ty prachy smiley.  Pak už zase k motorkám a stejnou cestou domů. Večer mírné až větší obžerství, nějaká ta štamprlička  a spát.

Je tu pondělní ráno, počasí nic moc, ale jedem! Plán je navštívit Krimmelské vodopády s krátkou návštěvou jezera Zell am see. První zastávka je u jezera, děláme pár fotek z jednoho a pak druhého břehu, a valíme dál. Okolo druhé jsme na parkovišti krimmelských vodopádů, tam něco pojíme z vlastních zásob (nějakým omylem jsme nevzali chleba smiley, a tak baštíme samotné maso) a jdeme. Procházka začíná pivkem u Hankeho chaty. Posilněni pak stoupáme stále nahoru a kocháme se pohledem na vodopád. Bohužel, počasí moc nepřeje a tak to u Schonangerlovy chaty otáčíme a vracíme se dolů. Navlékáme nepromoky a v dešti se vracíme do našeho penzionu.

O úterku už není co psát. Naštěstí bez deště s občasnou zastávkou na jídlo dorážíme pozdě odpoledne domů.

Co dodat? Najeli jsme zhruba 1500 kilometrů a jako vždy to bylo moc fajn. Díky přátelé, zase někdy.

Pavel

Pár fotek zde:

2023 Gran Canaria

19. 9. 2023

| Rubrika: 2023 Gran Canaria

ČR - letadlem na Gran Canaria - skútrem po Gran Canaria a zase domů

Pro celý cestopis a klikni na "Celý příspěvek"