Motorky
Jako u většiny mých vrstevníků byl první Pionýr. V mém případě jednosedadlák, Jawa 555.(foto je ilustrační)
Pak jsem, si koupil ČZ 150 s jasným cílem. Udělat z ní motokrosový "speciál". To se povedlo:
Asi za rok jsem sehnal motor z motokrosové ČZ 380 a vložil do rámu stařičké ČZ 150. To byl taky mazec!!
Pak už přišla první, skutečně motokrosová mašina! ČZ 380 !! Sotva stála doma , přišly 2 roky vojny. Hned po ní první licence a pár skutečných závodů.
Pak jsem se oženil a motorku prodal (blbec). Ale holt peněz moc nebylo a budování rodinného hnízda něco stojí.
Doma byla tatova ČZ 175, což mě upřímně moc nerajcovalo a tak jsem ji později taky prodal. Ale byla pěkná.
Po letech motopůstu jsem asi dostal rozum a ke čtyřicetinám si koupil Hondu NX 650, Dominátor.
A byl někde jinde. Poznal nepoznané a jízda se stala zábavou.
No a aby jí to nebylo líto, koupil jsem si taky motokrosový stroj - Honda CR 250, r. 1991
Pak přišla výměna motokrosové CR za lepší ročník, r. 1999
Nato zase došly prachy (přednost dostalo auto) a CR musela z domu. Aby to tak nebolelo, tak jsem pořídil další CR(1993). Byla levná a podle toho i vypadala . Dalo hodně práce z ní udělat slušný stroj
Mezitím se mi podařilo v zahraničí vydělat nějaký penízky, Dominátor šel z domu a do garáže vplula dáma. Co dáma, královna! Honda Africa Twin, XRV 750. Splněný sen. S ní přišel zlom. Za mě se dobrovolně posadila manželka a začalo skutečné motocestování! S Afrikou jsme navštívili Maďarsko, Bulharsko, Moldávii, Pobaltí, Ukrajinu ...atd atd
A když už byly penízky, obměnil jsem i motokrosový stroj. Opět Honda CR 250, tentokrát r. 2001
No a že nic netrvá věčně, to je stará věc. Afrika byla super, ale člověk nesmí zůstat stát. Dlouho jsem okukoval a nakonec koupil. Anebo : Přišlo to, co přijít muselo? BMW R 1200 GS!!!
Spolehlivá, moc dobrá motorka. Na ní jsou dnes kufry, padáky, GPS, atd atd.
Spolu jsme navštívili Turecko, Skotsko, Norsko, Albánii a podnikli spoustu menších a větších výletů. A pevně doufám, že jsme spolu ještě neskončili .
No a motokros? V roce 2009 přišla změna. Čtyřtakt - Honda CRF 250!
A poslední změna? Červenou nahradila zelená a v garáži stojí Kawasaki KXF 250 - r.2013!
A jaká je? Pěkná.................více až po sezóně 2014!
Kawasaki se v roce 2014 ukázala jako super motorka, pro jezdce jako já ideální stroj.
No.... ...nic není napořád - po krásných 6.-ti letech a asi 60 000 najetými kilometry jsem obměnil BMW R 1200 GS. Ročník 2005 nahradil ročník 2010. Trošku vyšší výkon, navenek pro laika nepoznatelná změna. Snad budu spokojený jako s tou minulou.
Po 17 letech jsem se letos (r.2017) s motokrosem a tím i motokrosovou motorkou definitivně rozloučil. Dne 1.4. 2017 jsem měl na motokrosu úraz (mám trvalou památku) a rozhodl se skončit. Cestovní motorka zůstala doma a naštěstí nic nebrání našemu dalšímu cestování. Tak držte palce!
Rozum zvítězil nad chtíčem a já se zařekl, že na motokrosovou motorku už nikdy nesednu......a věřím, že to dodržím.
Ale protože to někdy bylo k nevydržení a dívat se na kamarády, jak jezdí po trati, bylo jak rýpat se v čerstvé ráně, rozhodl jsem se na jaře 2018 udělat něco ke zmírnění svého trápení. Koupil jsem si Suzuki DR 400Z a objevil na ní nový rozměr motorkaření a spoustu cest v okolí, o kterých jsem neměl ani potuchy. A je mi líp .
A je to tu zase - změna. Dlouho jsem si říkal, že už tak rychle měnit motorku nebudu......no člověk míní, pánbůh mění..... . Tak mě to posedlo a už to nešlo zastavit. Vzduch nahradila voda :-). Z Německa jsem si přivezl nádhernou BMW R 1200 GS LC, rok 2017.
Mám za sebou prvních pár set kilometrů a vypadá to dobře, moc dobře. Sice se mi zpočátku zdálo, že motorka už není tak chlapácká, jako ty předchozí, ale po bližším seznámení a více kilometrech musím říct, že to je ta nejlepší, co jsem se kdy svezl a co jsem kdy měl.
Tak jsem zase podlehl chtíči :-). Stará šla z domu (Suzuki DR 400Z) a já se zhlídl v nové, mladší. Sice je slabounká a má měkoučký podvozek, ale je přítulná a hravá. Motorka s nejmenším nájezdem co jsem kdy koupil. Měla asi 400 km.
A co je zač? Honda CRF 300 L.